Na naszej stronie używamy plików cookies w celach statystycznych. Można zablokować tę funkcję w ustawieniach przeglądarki.

Zamknij ×

Śrut żeliwny balastowy

Śrut żeliwny balastowy nie jest wykorzystywany w procesach obróbki strumieniowo-ściernej, ale jako materiał pokrewny ze ścierniwami znajduje się w ofercie produktów Alumetal-Technik. Zadaniem jego jest przede wszystkim obciążenie, które stosuje się w celu stabilizacji lub osiągnięcia innych pożądanych parametrów.

Śrut żeliwny i jego cechy charakterystyczne

Do niedawna do obciążania pojazdów czy jednostek pływających wykonywano ołów. Ponieważ jest to metal ciężki, szkodliwy zarówno dla człowieka, jak i dla środowiska od niedawna wycofuje się go z użytku i zastępuje innymi materiałami. Ze względu na ciężar ołowiu, trudno było znaleźć alternatywę. Obecnie jest nią śrut żeliwny, który wyróżnia się duża gęstością, a w efekcie również masą. Poza walorami ekologicznymi taki śrut balastowy jest również tańszy, a w przypadku zatopienia jednostki – nie wymaga kosztownego i czasochłonnego wyławiania ołowianych odpadów.

Zakres zastosowania:

Branżami w których stosuje się śrut balastowy są przemysł stoczniowy i kolejowy. Umieszcza się go w pojazdach w formie sypkiej lub w luźnych workach. Śrut żeliwny jest też wykorzystywany w budownictwie. Dodawany do betonu pozwala tworzyć solidniejsze podstawy o większej masie. W asortymencie mamy również śrut żeliwny kulisty, wykorzystywany w procesie śrutowania.

Cechy śrutu balastowego:

  • nietoksyczność;
  • brak wymagań utylizacji po wycofaniu jednostki z użytku;
  • ciężar właściwy tylko o 30% niższy od ołowiu;
  • wysoka odporność na pękanie ziaren i ścieranie;
  • wysoka odporność na korodowanie.